Email marketing software

Haal het maximale uit jouw bestaande klanten met de e-mail marketing software van Nextmessage. Real-time gekoppeld aan jouw webshop. Daardoor is alle data beschikbaar voor de meest gepersonaliseerde e-mail marketing.

KOPPEL MET

CAMPAGNES

Email marketing software vanaf 29 / maand

Kies met Nextmessage ook voor de meest succesvolle email marketing software voor webshops.

Bekijk pakketten

De beste software voor data based e-mail marketing.

Het Customer Data Platform (CDP) van Nextmessage biedt jou de slimste mogelijkheden om gepersonaliseerde e-mail marketing campagnes te versturen. Kies voor een enkele nieuwsbrief of het inrichten van een volledige customer journey. In deze customer journey combineer je tevens eenvoudig print & SMS campagnes.

Stappenplan

1. Creëer segmenten, gebaseerd op klantgedrag.

Creëer eenvoudig dynamische segmenten, gebaseerd op het gedrag van jouw klanten. Je benadert op die manier enkel de juiste klanten met een écht relevante boodschap. De geautomatiseerde koppeling met jouw webshop zorgt continu voor nieuwe kansen.

2. Stel customer journeys in voor geautomatiseerde e-mail campagnes.

Stel een customer journey samen, met daarbinnen e-mail, print en SMS campagnes die getriggerd worden op basis van jouw segmenten. Bepaal met afhankelijkheden of elke campagne verstuurd moet worden en haal het maximale uit de klantreis.

3. Gepersonaliseerde e-mails & uitgebreide e-mail builder

Personaliseer content en ontwerp communicatie die volledig matcht met de huisstijl van jouw merk. Maak gebruik van de e-mail builder. Producten tonen? Met onze Nextmessage product logica ziet iedere klant enkel de voor hem meest relevante producten.

Veelgestelde vragen

Met e-mail marketing verstuur je een relatie een boodschap via e-mail. Nextmessage richt zich op e-mail marketing automation, waarbij je geautomatiseerd berichten verstuurt met de juiste boodschap, automatisch getriggerd op het juiste moment in de customer journey.

Bepaal op basis van o.a. klantgedrag en websitebezoek de juiste samenstelling van de doelgroep. Je stelt commicatie in die automatisch wordt verzonden zodra een klant voldoet aan de voorwaarden. Echter, ook een eenmalige e-mail verstuur je eenvoudig via Nextmessage.

Je begrijpt, e-mail marketing automation is veel persoonlijker en bovenal relevanter. Het geautomatiseerde karakter van e-mail marketing automation zorgt er tevens voor dat de klant continu getriggerd wordt. Zo blijft jouw merk continu top-of-mind bij jouw klant.

E-mail marketing software faciliteert jou bij het inrichten van e-mail marketing.

Nextmessage kiest ervoor om te werken in vier eenvoudige stappen:

  1. Koppel jouw e-commerce pakket of webshop met Nextmessage. Haal alle data op zodat je alle data beschikbaar hebt om echt relevante mailings te versturen.
  2. Creëer dynamische doelgroepen op basis van klantdata, orderdata én websitegedrag van jouw klanten.
  3. Koppel de doelgroepen elk aan hun eigen customer journey. Bepaal relevante communicatiemomenten én koppel de juiste campagnes. Combineer e-mail marketing met bijvoorbeeld SMS en print binnen één customer journey.
  4. Ontwerp de e-mail campagnes met de eenvoudige e-mail builder.
  5. Klaar! Elke boodschap wordt automatisch verzonden, op naar duurzame omzetgroei met voldoende rapportage mogelijkheden om het effect te meten.

Ook eenmalig een nieuwsbrief versturen kan met Nextmessage. Dat maakt Nextmessage zowel geschikt als e-mail marketing software als e-mail marketing automation software.

E-mail marketing kan verschillende doelstellingen hebben. Nextmessage combineert de 6 belangrijkste doelstellingen van e-mail marketing. We noemen ze onze use-cases.

  • Onboarding: iedere nieuwe klant biedt een kans om een lange termijn relatie op te bouwen. Een bestaande klant verleiden tot een nieuwe aankoop is immers eenvoudiger dan het werven van een nieuwe klant. Zorg daarom dat de klant écht kennis maakt met het verhaal achter jouw merk.
  • Bijverkopen: elke nieuwe aankoop is interessant, het zorgt namelijk voor meer mogelijkheden voor bijverkopen. Met Nextmessage stuur je klanten automatisch relevante aanverwante aankopen op basis van eerdere aankopen. Met Nextmessage maak je echt het verschil in relevantie.
  • Klantbehoud: je hebt een nieuwe klant, die klant wil je natuurlijk zo lang mogelijk actief houden. Om hiervoor te zorgen moet je relevant blijven. Je wil blijven opvallen in een continu groeiende stroom van prikkels en andere merken.
  • Klant heractivatie: je wil natuurlijk altijd top-of-mind blijven bij jouw klanten. Met relevante communicatie lukt dit vaak, maar soms is een persoonlijke heractivatie nodig. Nextmessage signaleert deze momenten en stuurt klanten communicatie met daarin relevante producten en diensten of een persoonlijke aanbieding.
  • Herhaalaankopen: een kopende klant, in een vast patroon voor langere tijd zorgt voor een duurzame inkomstenstroom voor jouw merk. Loopt een klant even niet meer in dit vaste patroon, dan is het belangrijk om te blijven communiceren. Met persoonlijke herinneringen maak je echt het verschil in relevantie.
  • Persoonlijke aanbiedingen: natuurlijk, iedere vorm van reclame zorgt voor meer zichtbaarheid en potentieel meer nieuwe klanten en omzet. Echter, in de continu groeiende stroom van prikkels wordt het steeds belangrijker om relevant te zijn én blijven. Met persoonlijke aanbiedingen maak je echt het verschil in relevantie.

Nextmessage koppelt binnen 1 minuut met vrijwel alle webshop pakketten. Kies een van de standaard koppelingen of de API.

Lees meer over:

De beste e-mail marketing software onderscheidt zich in eenvoud van implementatie, het eenvoudig kunnen opzetten van campagnes en goede rapportage. Daarom durven wij best te zeggen dat Nextmessage de beste e-mail marketing software biedt wanneer je op zoek bent naar e-mail marketing software voor webshops en e-commerce.

Nextmessage combineert alle belangrijke factoren:

  • Eenvoudige implementatie: koppel eenvoudig jouw webshop of e-commerce software aan Nextmessage. Voeg de Nextmessage Pixel toe en begin direct.
  • Alle data: combineer alle klant-, product- en orderdata uit jouw webshop of e-commerce software en voeg daar gegevens over websitebezoek aan toe. Op die manier creëer jij de perfecte doelgroepen voor e-mail marketing automation.
  • Match verschillende kanalen: richt een customer journey in met automatisch verstuurde persoonlijke e-mails, maar ook print en SMS berichten.
  • Duurzaam resultaat: continu doorlopende campagnes (e-mail marketing automation) zorgen voor duurzame klantrelaties en omzet. Een stabiele basis.

Wij streven naar ROI die past bij jouw doelstellingen op het gebied van e-mail marketing. In dit voorbeeld splitsen we software en inrichting van onze software.

  • Software: met Nextmessage faciliteren wij jou met de meest relevante mogelijkheden om jouw doelgroep te kunnen segmenteren, customer journeys in te richten, campagnes de ontwerpen en versturen én de beschikbaarheid van rapportage.
  • Inrichting: onze e-mail marketing specialisten zitten klaar om jou te helpen. Zij kunnen jou ondersteunen met het opzetten, inrichten en doorontwikkelen.

Er zijn verschillende aspecten die de kosten van e-mail marketing bepalen. Je vindt hieronder een compleet overzicht van de kosten én hoe Nextmessage hiermee omgaat.

  • Initiële kosten: je betaalt bij Nextmessage géén aansluitkosten. Bovendien koppel je jouw webshop of e-commerce software eenvoudig aan Nextmessage. Kies voor de standaard koppeling met WooCommerce, Magento 2 & Shopify of een andere optie.
  • E-mail marketing software: Nextmessage wordt aangeboden als SaaS-oplossing. Je betaalt een vast maandbedrag, inclusief ondersteuning en support. Het bedrag dat je betaalt is afhankelijk van de grootte van o.a. jouw klantenbestand. Bekijk alle pakketten op maat.
  • Inrichting: het samenstellen van doelgroepen, customer journeys en campagnes is ontzettend eenvoudig. Dat bespaart tijd en daarmee ook kosten. Zo kun je met de eenvoudige e-mail builder gemakkelijk een e-mail ontwerpen en vullen met de juiste content, bijvoorbeeld de meest relevante producten per individuele klant.
  • Testen en verzenden: test e-mails op het moment dat het jou uitkomt. Plan daarna de e-mail op het meest relevante moment. Werk je met een customer journey, dan verzendt de e-mail automatisch op het door jou gekozen moment.
  • Onderhoud en doorontwikkeling: de goede rapportage zorgt voor een real-time inzicht in de prestaties van jouw campagnes. Daardoor kun je eenvoudig zien welke doelgroepen, customer journeys en campagnes werken, en welke verbetering nodig hebben. Even hulp nodig, dan zitten onze e-mail marketing specialisten voor je klaar.

Kortom, Nextmessage maakt het eenvoudig en maakt hoge kosten verleden tijd. Het continu karakter van e-mail marketing automation zorgt ervoor dat je de software eenmalig goed opzet en daarna continu blijft communiceren met jouw relaties.

Je bepaalt zelf hoevaak klanten berichten ontvangen. Natuurlijk werkt Nextmessage op basis van door jou ingestelde doelgroepen en triggers, dus hoe relevanter een klant, hoe meer e-mails een klant ontvangt vanuit Nextmessage.

Uit ervaring kunnen we zeggen dat relevantie uiteindelijk belangrijker is dan het aantal e-mails dat een klant ontvangt. En dankzij de mogelijkheden om écht persoonlijke e-mails te versturen naar klanten moet dit met Nextmessage absoluut goed komen.

Het succes van e-mail marketing wordt bepaald door verschillende factoren. De belangrijkste factor is relevantie, dat vrijwel volledig wordt bepaald door de inrichting. Er zijn binnen Nextmessage eindeloze mogelijkheden om e-mailmarketing op de juiste manier in te richten én vanuit Nextmessage is ondersteuning aanwezig om dit te kunnen regelen. Onze e-mailmarketing specialisten zitten klaar om jou hiermee te helpen.