Samenwerking met Danny van Mr Snoep

Ondernemer Danny Wilmans begon in oktober 2020 met Mr Snoep. De webshop is gespecialiseerd in buitenlands snoep, met een breed assortiment variërend van themasnoep tot lekkernijen uit o.a. Amerika. Om klantrelaties en herhaalaankopen te verbeteren, laten wij sinds maart 2023 Mr Snoep groeien.

  • Vrijheid: kies je zelf wat je nodig hebt. Van een enkel een nieuwsbrief tot uitgebreide email marketing software.
  • Koppelingen: integreer met alle bekende webshop-, CRM & ERP-pakketten. Alles binnen handbereik voor de meest gepersonaliseerde email campagnes.
  • Ondersteuning: onze email marketeers kijken pro-actief met je mee voor een maximaal resultaat.
  • Uitgebreide segmentatie: creëer klantsegmenten op basis van websitebezoek, bestelhistorie of klantgegevens.
  • Automatisering: verbind de segmenten met e-mailstromen om het verzenden van e-mails te automatiseren.
  • Versturen van nieuwsbrieven: selecteer een segment en verstuur zelfstandig een nieuwsbrief.
  • Gebruiksvriendelijke e-mailbouwer: ontwerp e-mails op de meest eenvoudige wijze, volledig responsief en compatibel met alle e-mailclients.
  • Dynamische inhoud: Nextmessage toont producten die het meest relevant zijn voor elke individuele lezer.
  • Volledig inzicht in resultaten: analyseer open-, klik- en afmeldratio’s en meet eenvoudig de omzet die gegenereerd wordt door de e-mails.
  • Integraties: koppel moeiteloos met jouw webshop, CRM- of ERP-systeem.
  • Heractiveren van verlaten winkelwagens: zet verlaten winkelwagens om in actieve aankopen.

Nextmessage integreert o.a. met de volgende systemen:

  • Webshops: o.a. WooCommerce, Magento 2 en Shopify
  • CRM: o.a. Salesforce, SAP, Zoho CRM en Freshsales
  • ERP: o.a. SAP, Dynamics 365, Exact, AFAS en Unit4
  • Ticketsystemen: o.a. Eventbrite, Ticketcounter

Naast bovenstaande koppelingen kan Nextmessage via de Nextmessage API koppelen andere (maatwerk) systemen.

Zelf ook het maximale uit email halen?

Start nu met de #1 email marketing software voor webshops of plan een demo. Samen maximaal resultaat.

Bekijk prijzen

In oktober 2020 ging de online snoepwinkel Mr Snoep live, met als missie om buitenlands snoep voor iedereen toegankelijk te maken. Het assortiment omvat een breed scala aan snoep, van themasnoep tot internationale lekkernijen uit landen als Amerika, Engeland, Zweden en Japan. Met speciale aandacht voor dieetwensen, biedt Mr Snoep vegan, suikervrij, lactosevrij en halal snoep, allemaal van A-merken.

Hoewel Mr Snoep een grote selectie aanbiedt, merkten ze dat er ruimte was voor verbetering in hun klantrelaties en herhaalaankopen. In maart 2023 startte Mr snoep daarom een samenwerking met Nextmessage om de volledige marketing automation via e-mail te implementeren en hun klanten op gepersonaliseerde wijze te bereiken.

Case studies Mr Snoep

Snelle navigatie

Technische onboarding

Via een naadloze integratie met de webshop van Mr Snoep, verzorgd door Nextmessage via de Woocommerce API, werd een real-time verbinding tot stand gebracht. Deze integratie stelde Mr Snoep in staat om klantdata, bestellingen en productinformatie automatisch te importeren.

Inventarisatie en campagneplan

Na technische onboarding identificeerde het Nextmessage-team de klantreizen en ontwikkelde relevante campagnes:

  • Onboarding: introduceerde nieuwe klanten tot het assortiment en stimuleerde herhaalaankopen.
  • Bijverkopen: gericht op het promoten van aanvullende categorieën en aanverwante producten bij eerdere klantbestellingen.
  • Klant heractivatie: stimuleerde inactieve klanten om opnieuw te bestellen.
  • Relevante contactmomenten: automatische verzending van relevante content, zoals nieuwe producten, instructievideo’s en speciale aanbiedingen.

Resultaten

Dankzij de real-time koppeling met Nextmessage werden op het juiste moment geautomatiseerde e-mails verzonden. Enkele belangrijke statistieken:

  • Onboarding: 49% open-ratio / 5% klik-ratio
  • Herhaalaankopen: 49% open-ratio / 6% klik-ratio
  • Klant heractivatie: 44% open-ratio / 7% klik-ratio

De gemiddelde open-ratio in Nederland is 30,35%, en de gemiddelde click-through-rate (CTR) is 3,91%.

Doorontwikkeling

Mr Snoep en het Nextmessage-team werken samen aan de doorontwikkeling van de e-mailmarketingcampagnes. Toekomstige verbeteringen omvatten:

  • Template: ontwikkeling van nieuwe blocks om e-mails meer in lijn te brengen met de huisstijl van Mr Snoep.
  • Gebruik van website-data: integratie van website-data om klantgedrag beter te begrijpen en meer gepersonaliseerde aanbevelingen te doen.