Lees alles over het verzinnen van nieuwsbrief onderwerpen en 100+ onderwerpen.
Kies met Nextmessage ook voor de meest succesvolle email marketing software voor webshops.
Onthoud altijd: jij bent de expert binnen jouw vakgebied. Dat betekent dat anderen een stuk minder weten van de onderwerpen waar jij expert in bent. Denk daarom niet dat bepaalde nieuwsbrief onderwerpen te eenvoudig zijn. Neem de tijd om het nog eens duidelijk uit te leggen, want voor jou is het gesneden koek, maar voor jouw (potentiële) klanten niet.
Content is tegenwoordig vluchtiger dan ooit. Ook een nieuwsbrief krijgt geen uitgebreide aandacht meer van lezers. Kies daarom voor één onderwerp per nieuwsbrief, of beter nog een subonderwerp. Dit onderwerp kun je dan helemaal uitdiepen en je nieuwsbrief ontvangers er alles over vertellen.
Verzamel een veelzijdige groep met mensen voor een brainstormsessie. Denk hierbij niet alleen aan je collega’s van digital en marketing, maar kijk breder naar verkopers, inkopers en mensen van je klantenservice. Stel vragen als: ‘Wat zou de klant interessant vinden?’, ‘Welke vragen komen veel terug bij onze klantenservice?’, ‘Wat zijn relevante trends in de branche?’. De gevarieerde samenstelling zorgt voor de beste nieuwsbrief onderwerpen.
Om het overzichtelijk te houden hebben we alle nieuwsbrief onderwerken opgesplistst in verschillende categorieën. Bepaal zelf welke onderwerpen relevant zijn voor jouw nieuwsbrief.
Heb je e-mail marketing gekozen als één van de prioriteiten, vergeet dan niet het inzetten van marketing automation. Plan een vrijblijvende strategiesessie en demo. Samen gaan we aan de slag met:
Of natuurlijk één of enkele van deze opties. Beperkte workload en maximale ROI op basis van volledig geautomatiseerde marketing automation campagnes.