Lees alles over het verzinnen van nieuwsbrief onderwerpen en 100+ onderwerpen.
Kies ook voor de beste email marketing software.
Onthoud altijd: jij bent de expert binnen jouw vakgebied. Dat betekent dat anderen een stuk minder weten van de onderwerpen waar jij expert in bent. Denk daarom niet dat bepaalde nieuwsbrief onderwerpen te eenvoudig zijn. Neem de tijd om het nog eens duidelijk uit te leggen, want voor jou is het gesneden koek, maar voor jouw (potentiële) klanten niet.
Content is tegenwoordig vluchtiger dan ooit. Ook een nieuwsbrief krijgt geen uitgebreide aandacht meer van lezers. Kies daarom voor één onderwerp per nieuwsbrief, of beter nog een subonderwerp. Dit onderwerp kun je dan helemaal uitdiepen en je nieuwsbrief ontvangers er alles over vertellen.
Verzamel een veelzijdige groep met mensen voor een brainstormsessie. Denk hierbij niet alleen aan je collega’s van digital en marketing, maar kijk breder naar verkopers, inkopers en mensen van je klantenservice. Stel vragen als: ‘Wat zou de klant interessant vinden?’, ‘Welke vragen komen veel terug bij onze klantenservice?’, ‘Wat zijn relevante trends in de branche?’. De gevarieerde samenstelling zorgt voor de beste nieuwsbrief onderwerpen.
Met Nextmessage mail je eenvoudig op basis van klantgedrag. Dat verandert de volledige manier van denken. Van één nieuwsbrief naar alle klanten stap je over naar unieke mails naar elke klant of klantsegment. Geautomatiseerd op basis van wat de klant heeft gekocht, het moment en het gedrag dat de klant vertoont op je webshop. Zo sturen we o.a. de volgende mails:
Per klant brainstormen we met het team van email marketeers over de beste emails voor de klanten van jouw webshop. Vind je het interessant om hier verder over te praten, plan dan een vrijblijvende demo met ons.
Om het overzichtelijk te houden hebben we alle nieuwsbrief onderwerken opgesplistst in verschillende categorieën. Bepaal zelf welke onderwerpen relevant zijn voor jouw nieuwsbrief.
Je weet zelf alles van jouw organisatie. Zorg dat jouw klanten jou ook leren kennen met deze nieuwsbrief onderwerpen over jouw bedrijf.
Het repurposen van content over verschillende kanalen is een belangrijke trend waarin je ook email kunt meenemen. Je bereikt zo meer klanten en kunt de productiekosten van de content verdelen over meer kanalen.
Natuurlijk mag het in je nieuwsbrieven ook gaan over je producten en diensten. Probeer hierbij niet enkel in te gaan op feitelijke specificaties, maar vertel het verhaal achter je product of dienst.
Je klanten zoeken naar relevantie en waarde in je nieuwsbrief onderwerpen. Kijk daarom goed welke relevante kennis je met hen kunt delen.
Zeker in een zakelijke omgeving willen klanten vooruit blijven lopen. Ook als organisatie wil je dit uitstralen. Deel daarom ook vooral wat jullie zien in de markt en hoe de klanten hier het beste op kunnen inspelen.
Wil je jouw producten of diensten verbeteren dan. is het belangrijk om feedback te vragen aan klanten. Email is hier een mooi medium voor, waardoor klanten dit op een geschikt moment met je kunnen delen.
Een nieuwsbrief is. de ideale manier om een evenement aan te kondigen richting een grote groep klanten, dan wel potentiële klanten. Je kunt hierbij kiezen voor de volledige groep, maar ook een kleinere deel ervan om jezelf zo te richten op een niche met een specialistisch niche evenement.
Je hoeft bij een nieuwsbrief natuurlijk niet enkel bestaande klanten te mailen, maar je kunt je ook richten op nieuwe klanten. Biedt hen een meerwaarde om met jou in contact te komen voor een win-win.