Samenwerking met Danny van Mr Snoep

Ondernemer Danny Wilmans begon in oktober 2020 met Mr Snoep. De webshop is gespecialiseerd in buitenlands snoep, met een breed assortiment variërend van themasnoep tot lekkernijen uit o.a. Amerika. Om klantrelaties en herhaalaankopen te verbeteren, laten wij sinds maart 2023 Mr Snoep groeien.

Daarom kiezen meer dan 250+ bedrijven voor Nextmessage.

  • Alle functionaliteiten: verstuur eenvoudig een nieuwsbrief of zet slimme email flows op. Je hebt alle tools in handen.
  • Betaalbaar: software vanaf 8 euro per maand. Maandelijks opzegbaar, eerste 30 dagen gratis en kosteloze overstapservice.
  • Pro-actieve ondersteuning: onze email marketeers staan voor je klaar om het maximale uit email marketing te halen, in het Nederlands.
  • Voldoet aan AVG: je voldoet volledig aan de EU privacywetgeving.

Je krijgt de beschikking over alle handige functionaliteiten.

  • Nieuwsbrieven versturen: maak eenvoudig een nieuwsbrief en verstuur deze naar jouw contacten.
  • Email flows: automatiseer emails, zodat deze automatisch worden verzonden op vooraf bepaalde momenten.
  • Klanten segmenteren: verdeel je klanten in groepen op basis van websitebezoek, bestelhistorie of klantgegevens.
  • Snel emails ontwerpen: maak razendsnel emails met onze email builder, volledig in jouw huisstijl. Ook geschikt voor mobiel. 
  • Inzicht: real-time inzicht hoe je email presenteert met o.a. open ratio’s, klik ratio’s en afmeldratio’s.

Speciale functionaliteiten voor e-commerce.

  • Dynamische inhoud: toon automatisch de meest relevante producten in emails. Zo personaliseer je emails per klant. 
  • Resultaat: bekijk real-time hoeveel omzet jouw nieuwsbrieven en email flows opleveren dankzij koppeling met je webshop.
  • Verlaten winkelwagens: herinner klanten aan hun verlaten winkelwagen en zet ze alsnog om in aankopen.

Je kunt Nextmessage koppelen met meer dan 6.000 applicaties. 

  • Standaard integraties: we hebben standaard integraties met o.a. WooCommerce, Magento 2 en Shopify.
  • Zapier: koppel via Zapier met 6.000+ verschillende integraties.
  • Webhooks (API): koppel klant-, order- en productdata vanuit maatwerk applicaties via webhooks (API).

Zelf ook het maximale uit email halen?

Start nu met de #1 email marketing software voor webshops of plan een demo. Samen maximaal resultaat.

Bekijk prijzen

In oktober 2020 ging de online snoepwinkel Mr Snoep live, met als missie om buitenlands snoep voor iedereen toegankelijk te maken. Het assortiment omvat een breed scala aan snoep, van themasnoep tot internationale lekkernijen uit landen als Amerika, Engeland, Zweden en Japan. Met speciale aandacht voor dieetwensen, biedt Mr Snoep vegan, suikervrij, lactosevrij en halal snoep, allemaal van A-merken.

Hoewel Mr Snoep een grote selectie aanbiedt, merkten ze dat er ruimte was voor verbetering in hun klantrelaties en herhaalaankopen. In maart 2023 startte Mr snoep daarom een samenwerking met Nextmessage om de volledige marketing automation via e-mail te implementeren en hun klanten op gepersonaliseerde wijze te bereiken.

Case studies Mr Snoep

Snelle navigatie

Technische onboarding

Via een naadloze integratie met de webshop van Mr Snoep, verzorgd door Nextmessage via de Woocommerce API, werd een real-time verbinding tot stand gebracht. Deze integratie stelde Mr Snoep in staat om klantdata, bestellingen en productinformatie automatisch te importeren.

Inventarisatie en campagneplan

Na technische onboarding identificeerde het Nextmessage-team de klantreizen en ontwikkelde relevante campagnes:

  • Onboarding: introduceerde nieuwe klanten tot het assortiment en stimuleerde herhaalaankopen.
  • Bijverkopen: gericht op het promoten van aanvullende categorieën en aanverwante producten bij eerdere klantbestellingen.
  • Klant heractivatie: stimuleerde inactieve klanten om opnieuw te bestellen.
  • Relevante contactmomenten: automatische verzending van relevante content, zoals nieuwe producten, instructievideo’s en speciale aanbiedingen.

Resultaten

Dankzij de real-time koppeling met Nextmessage werden op het juiste moment geautomatiseerde e-mails verzonden. Enkele belangrijke statistieken:

  • Onboarding: 49% open-ratio / 5% klik-ratio
  • Herhaalaankopen: 49% open-ratio / 6% klik-ratio
  • Klant heractivatie: 44% open-ratio / 7% klik-ratio

De gemiddelde open-ratio in Nederland is 30,35%, en de gemiddelde click-through-rate (CTR) is 3,91%.

Doorontwikkeling

Mr Snoep en het Nextmessage-team werken samen aan de doorontwikkeling van de e-mailmarketingcampagnes. Toekomstige verbeteringen omvatten:

  • Template: ontwikkeling van nieuwe blocks om e-mails meer in lijn te brengen met de huisstijl van Mr Snoep.
  • Gebruik van website-data: integratie van website-data om klantgedrag beter te begrijpen en meer gepersonaliseerde aanbevelingen te doen.