Samenwerking met Stijn van Binky Protein

Binky Protein werd opgericht door Stijn Jansen en onderscheidt zich in de markt met een uniek aanbod dat verder gaat dan de standaard eiwitshake. Na uitgebreid onderzoek en ontwikkeling heeft Binky Protein een alles-in-één product gecreëerd dat niet alleen essentieel is voor spierherstel, maar ook rijk is aan vitamines, mineralen en probiotica.

  • Vrijheid: kies je zelf wat je nodig hebt. Van een enkel een nieuwsbrief tot uitgebreide email marketing software.
  • Koppelingen: integreer met alle bekende webshop-, CRM & ERP-pakketten. Alles binnen handbereik voor de meest gepersonaliseerde email campagnes.
  • Ondersteuning: onze email marketeers kijken pro-actief met je mee voor een maximaal resultaat.
  • Uitgebreide segmentatie: creëer klantsegmenten op basis van websitebezoek, bestelhistorie of klantgegevens.
  • Automatisering: verbind de segmenten met e-mailstromen om het verzenden van e-mails te automatiseren.
  • Versturen van nieuwsbrieven: selecteer een segment en verstuur zelfstandig een nieuwsbrief.
  • Gebruiksvriendelijke e-mailbouwer: ontwerp e-mails op de meest eenvoudige wijze, volledig responsief en compatibel met alle e-mailclients.
  • Dynamische inhoud: Nextmessage toont producten die het meest relevant zijn voor elke individuele lezer.
  • Volledig inzicht in resultaten: analyseer open-, klik- en afmeldratio’s en meet eenvoudig de omzet die gegenereerd wordt door de e-mails.
  • Integraties: koppel moeiteloos met jouw webshop, CRM- of ERP-systeem.
  • Heractiveren van verlaten winkelwagens: zet verlaten winkelwagens om in actieve aankopen.

Nextmessage integreert o.a. met de volgende systemen:

  • Webshops: o.a. WooCommerce, Magento 2 en Shopify
  • CRM: o.a. Salesforce, SAP, Zoho CRM en Freshsales
  • ERP: o.a. SAP, Dynamics 365, Exact, AFAS en Unit4
  • Ticketsystemen: o.a. Eventbrite, Ticketcounter

Naast bovenstaande koppelingen kan Nextmessage via de Nextmessage API koppelen andere (maatwerk) systemen.

Zelf ook het maximale uit email halen?

Start nu met de beste email marketing software.

Bekijk prijzen

Ondanks terugkerende klanten streefde Binky Protein ernaar dit aantal te verhogen, maar klanten ook attent te maken op andere producten van het merk. Op basis van deze wens hebben we samengewerkt aan een uitgebreide email marketing strategie, gebaseerd op productdata over gebruik én gebruikersdata om zo exact op het juiste moment via email communicatie naar klanten te versturen.

“Het belangrijkste is dat klanten na hun eerste aankoop opnieuw terugkomen, dat is voor ons de bevestiging dat het product werkt.” – Stijn | Eigenaar

Snelle navigatie

Uitdagingen

Ondanks het hoge percentage terugkerende klanten wilde Binky Protein dit verder laten groeien. Daarnaast wilde Binky Protein het aantal bijverkopen, oftewel andere producten dan de klant bij de eerste aankoop kocht, verder vergroten. De producten zijn hier immers perfect voor geschikt, aangezien ze complementair zijn aan elkaar en geschikt zijn voor dagelijks gebruik.

Daarom was er een sterke behoefte om een email marketing strategie te ontwikkelen die focust op het binden van nieuwe klanten, maar ook het onder de aandacht brengen van nieuwe klanten. Het was van belang dat deze zoveel mogelijk zijn gepersonaliseerd op de klant, dus hiervoor gebruiken we eerdere aankopen en gedrag op de website.

Op die manier verhogen we op een pro-actieve de betrokkenheid bij Binky Protein, stimuleren herhaalaankopen en maken klanten attent op bijverkopen om op die manier het maximale uit het email marketing kanaal te halen.

Oplossing

Om de specifieke uitdagingen aan te pakken, ontwikkelde Nextmessage een geïntegreerde email marketing strategie waarbij de uitingen aansluiten op de advertenties op andere webshop marketing zoals Google Ads en Meta Ads.

  • Focus op klantgedrag: elke aankoop bij Binky Protein is gekoppeld aan een doelstelling van de klant, bijvoorbeeld fitter worden of spieropbouw. Direct na de eerste aankoop spelen we middels het delen van informatie in op deze doelstelling. Op die manier doorlopen we de periode om nieuw gedrag aan te leren, om zo klanten te helpen met hun doelstellingen en een vervolgaankoop te stimuleren.
  • Slimme automatisering: we implementeerden automatische email flows die geactiveerd werden op sleutelmomenten in de klantreis. Hierbij werden geautomatiseerd emails verstuurd voor bijverkopen op basis van eerder bestelde producten of herinneringen voor een herhaalaankoop zodra een product conform het standaard gebruik bijna op zou moeten zijn. Dit zorgde voor een stijging van het aantal terugkerende klanten.
  • Gepersonaliseerde email campagnes: door de koppeling met de WooCommerce webshop van Binky Protein en de daardoor verzamelde klantdata kunnen emails volledig worden gepersonaliseerd. Met slimme segmentatie of gepersonaliseerde productaanbevelingen op basis van eerdere aankopen. Op die manier is elk contact zo persoonlijk mogelijk, zonder dat handmatig werk benodigd is.

Deze slimme, geautomatiseerde benadering zorgt ervoor dat de klant wordt geholpen met haar doelstellingen en Binky Protein tegelijkertijd volledig geautomatiseerd de commerciële kansen benut met gepersonaliseerde emails.

Resultaten

De focus op het verstrekken van waardevolle, educatieve content en het positioneren als kennispartner heeft een significante impact gehad op zowel de klantbetrokkenheid als het aantal herhaalaankopen. Bovendien is de strategie volledig geïntegreerd met de uitingen op andere marketingkanalen, met als resultaat betere resultaten op deze kanalen.

  • Toename in klantbetrokkenheid: de op maat gemaakte email campagnes, verrijkt met relevante content en verzorgingstips, hebben de open rate en klikratio aanzienlijk verhoogd. Dit heeft niet alleen de betrokkenheid vergroot, maar ook geleid tot een meetbare directe stijging in omzet uit herhaalaankopen.
  • Daling van verlaten winkelwagens: door gerichte herinneringen en adviezen via email, hebben we het aantal verlaten winkelwagentjes drastisch kunnen verminderen. Klanten werden op een vriendelijke manier aangespoord om hun aankoopproces te voltooien, wat resulteerde in een directe omzetverhoging.
  • Versterking van klantloyaliteit: de strategie om als kennispartner op te treden, heeft de perceptie van klanten over Bomenbezorgd.nl positief beïnvloed. Dit heeft niet alleen de loyaliteit verhoogd, maar ook gezorgd voor betere resultaten binnen andere marketingkanalen doordat overal een eenduidige positionering wordt gebruikt.

Deze resultaten benadrukken het succes van een goed doordachte email marketing strategie, die verder gaat dan alleen het promoten van producten. Door klanten te voorzien van waardevolle informatie en hen actief te betrekken bij de zorg voor hun aankopen, heeft Bomenbezorgd.nl een sterke en loyale klantenbasis opgebouwd, wat de basis vormt voor aanhoudende groei, meer winstgevende omzet uit herhaalaankopen én een sterkere promotie via mond-tot-mond reclame.

“Het gaat onze klanten om hun doelstellingen. Juist daarom moeten we in onze communicatie klanten ondersteunen bij het behalen van hun doelen.” – Stijn | Eigenaar bij Binky Protein

Kengetallen

  • Meer terugkerende bezoekers: door de focus na de eerste aankoop te leggen op de doelstellingen van de klant worden de kansen verder versterkt, met 20% meer terugkerende bezoekers en een hogere customer lifetime value (CLV) als gevolg.
  • Minder tijd aan onderhoud: de geautomatiseerde email flows zorgen ervoor dat de focus ligt op het beheer van de flows, in plaats van op het dagdagelijks versturen van emails die niet perfect aansluiten op het moment in de klantreis. Dit bespaart wekelijks zo’n 4 uur tegenover de traditionele werkwijze met losse nieuwsbrieven.
De resultaten laten zien dat automatisering zowel tijd bespaart voor ondernemers en marketeers, maar ook beter aansluit op de behoefte op een specifiek moment binnen de klantreis. Op die manier ontstaat een win-win situatie, waarmee Binky Protein in staat is om haar marketing voor de acquisitie van nieuwe klanten verder winstgevend op te schalen.

Samenvattend

De samenwerking tussen Binky Protein en Nextmessage heeft duidelijk gemaakt wat het belang is van data en automatisering binnen een email marketing strategie om de marketing van een merk verder op te schalen.

De resultaten zijn helder: meer bijverkopen, meer terugkerende klanten en minder besteedde tijd aan email marketing. Deze successen benadrukken het belang van de beste email marketing software bij het succesvol opschalen van een merk.