Binky Protein werd opgericht door Stijn Jansen en onderscheidt zich in de markt met een uniek aanbod dat verder gaat dan de standaard eiwitshake. Na uitgebreid onderzoek en ontwikkeling heeft Binky Protein een alles-in-één product gecreëerd dat niet alleen essentieel is voor spierherstel, maar ook rijk is aan vitamines, mineralen en probiotica.
Daarom kiezen meer dan 250+ bedrijven voor Nextmessage.
Je krijgt de beschikking over alle handige functionaliteiten.
Speciale functionaliteiten voor e-commerce.
Je kunt Nextmessage koppelen met meer dan 6.000 applicaties.
Start nu met de beste email marketing software.
Ondanks terugkerende klanten streefde Binky Protein ernaar dit aantal te verhogen, maar klanten ook attent te maken op andere producten van het merk. Op basis van deze wens hebben we samengewerkt aan een uitgebreide email marketing strategie, gebaseerd op productdata over gebruik én gebruikersdata om zo exact op het juiste moment via email communicatie naar klanten te versturen.
“Het belangrijkste is dat klanten na hun eerste aankoop opnieuw terugkomen, dat is voor ons de bevestiging dat het product werkt.” – Stijn | Eigenaar
Ondanks het hoge percentage terugkerende klanten wilde Binky Protein dit verder laten groeien. Daarnaast wilde Binky Protein het aantal bijverkopen, oftewel andere producten dan de klant bij de eerste aankoop kocht, verder vergroten. De producten zijn hier immers perfect voor geschikt, aangezien ze complementair zijn aan elkaar en geschikt zijn voor dagelijks gebruik.
Daarom was er een sterke behoefte om een email marketing strategie te ontwikkelen die focust op het binden van nieuwe klanten, maar ook het onder de aandacht brengen van nieuwe klanten. Het was van belang dat deze zoveel mogelijk zijn gepersonaliseerd op de klant, dus hiervoor gebruiken we eerdere aankopen en gedrag op de website.
Op die manier verhogen we op een pro-actieve de betrokkenheid bij Binky Protein, stimuleren herhaalaankopen en maken klanten attent op bijverkopen om op die manier het maximale uit het email marketing kanaal te halen.
Om de specifieke uitdagingen aan te pakken, ontwikkelde Nextmessage een geïntegreerde email marketing strategie waarbij de uitingen aansluiten op de advertenties op andere webshop marketing zoals Google Ads en Meta Ads.
Deze slimme, geautomatiseerde benadering zorgt ervoor dat de klant wordt geholpen met haar doelstellingen en Binky Protein tegelijkertijd volledig geautomatiseerd de commerciële kansen benut met gepersonaliseerde emails.
De focus op het verstrekken van waardevolle, educatieve content en het positioneren als kennispartner heeft een significante impact gehad op zowel de klantbetrokkenheid als het aantal herhaalaankopen. Bovendien is de strategie volledig geïntegreerd met de uitingen op andere marketingkanalen, met als resultaat betere resultaten op deze kanalen.
Deze resultaten benadrukken het succes van een goed doordachte email marketing strategie, die verder gaat dan alleen het promoten van producten. Door klanten te voorzien van waardevolle informatie en hen actief te betrekken bij de zorg voor hun aankopen, heeft Bomenbezorgd.nl een sterke en loyale klantenbasis opgebouwd, wat de basis vormt voor aanhoudende groei, meer winstgevende omzet uit herhaalaankopen én een sterkere promotie via mond-tot-mond reclame.
“Het gaat onze klanten om hun doelstellingen. Juist daarom moeten we in onze communicatie klanten ondersteunen bij het behalen van hun doelen.” – Stijn | Eigenaar bij Binky Protein
De samenwerking tussen Binky Protein en Nextmessage heeft duidelijk gemaakt wat het belang is van data en automatisering binnen een email marketing strategie om de marketing van een merk verder op te schalen.
De resultaten zijn helder: meer bijverkopen, meer terugkerende klanten en minder besteedde tijd aan email marketing. Deze successen benadrukken het belang van de beste email marketing software bij het succesvol opschalen van een merk.