fbpx

Webshop omzet verhogen? Zo meer webwinkel omzet

Lees alles over meer omzet met je webshop.

Ook direct 15-30% omzetgroei?

Webshop, omnichannel of groothandel met groeiambities? Ontdek hoe het Customer Data Platform van Nextmessage jou hierbij kan helpen.

Meer webshop omzet genereren: er zijn als webshop eigenaar of (online) marketeer tal van mogelijkheden om de omzet van jouw webwinkel te verhogen. Meer omzet met je webshop kan simpelweg gerealiseerd worden door het toepassen van elk van de volgende vier mogelijkheden. Het zijn tips voor meer omzet, maar tegelijkertijd ook de bouwstenen om jouw webwinkel te laten groeien.

Meer bezoekers

De eerste manier om meer omzet te genereren met je webshop is door meer bezoekers te trekken. Je hebt tal van manieren om meer bezoekers naar je webshop te trekken, waarbij de bekendste mogelijkheden zoekmachine optimalisatie (SEO), zoekmachine adverteren (SEA) en adverteren via social media zijn. Alle webshop marketing ideeën staan verzameld in een van onze andere blogs. Houd er rekening mee dat je webshop omzet vergroten door meer bezoekers het beste werkt wanneer je ook de andere drie opties al perfect voor elkaar hebt. Je haalt dan de maximale omzet uit je webshop.

Conversie verhogen

Zodra je eenmaal bezoekers hebt is het ook belangrijk dat deze bezoekers converteren, oftewel kopen. Het percentage van je bezoekers dat daadwerkelijk een aankoop doet wordt aangeduid met het conversiepercentage. Hoe hoger het conversiepercentage, hoe beter de advertentiekosten zichzelf terugverdienen. Bekende manieren voor een hogere conversie voor meer omzet zijn goede beoordelingen, een heldere omschrijving en duidelijke foto’s. Alle webshop conversie tips staan verzameld in een van onze andere blogs. Bedenk goed dat het verhogen van de conversie snel zorgt voor meer omzet en winstgevendheid.

Gemiddelde besteding vergroten

De derde optie voor het verhogen van de webwinkel omzet is het vergroten van de gemiddelde besteding per klant. Een hoger orderbedrag betekent namelijk automatisch meer omzet. Zorg dat je focust op betere varianten (up-sells) of bijverkopen (cross-sells), bijvoorbeeld door het aanbieden van pakketten. Je zorgt hiermee niet alleen voor een hogere omzet, maar helpt ook de klant beter. Alles over het onderwerp omzet verhogen bestaande klanten staat verzameld in een van onze andere blogs. Die up-sells of cross-sells hoeven overigens niet in één bestelling, maar kun je ook los stimuleren.

Hoge klantretentie

De laatste manier om je webwinkel omzet te verhogen is door bestaande klanten vaker te laten terugkeren. Zorg daarom dat je niet alleen eenmalige producten verkoopt, maar ook de accessoires en verbruiksartikelen aanbiedt. Een hoge klantretentie behaal je enerzijds door een goede klantervaring en goede beoordelingen, maar ook doordat je top-of-mind blijft. Dat bewerkstellig je bijvoorbeeld door het inzetten van marketing automation. Je stuurt hierbij geautomatiseerd berichten naar klanten via e-mail, print & SMS. Hierdoor zorg je voor klantbehoud en trigger je herhaalaankopen. Andere manieren zijn regelmatige zichtbaarheid via social media of het inzetten van retargeting.