fbpx

Nieuwsbrief onderwerpen: 100+ nieuwsbrief en mailing ideeën

Lees alles over het verzinnen van nieuwsbrief onderwerpen en 100+ onderwerpen.

Ook direct 15-30% omzetgroei?

Webshop, omnichannel of groothandel met groeiambities? Ontdek hoe het Customer Data Platform van Nextmessage jou hierbij kan helpen.

Nieuwsbrief onderwerpen

Tip 1: in het land der blinden is één oog koning

Onthoud altijd: jij bent de expert binnen jouw vakgebied. Dat betekent dat anderen een stuk minder weten van de onderwerpen waar jij expert in bent. Denk daarom niet dat bepaalde nieuwsbrief onderwerpen te eenvoudig zijn. Neem de tijd om het nog eens duidelijk uit te leggen, want voor jou is het gesneden koek, maar voor jouw (potentiële) klanten niet.

Tip 2: neem één (sub) onderwerp per nieuwsbrief

Content is tegenwoordig vluchtiger dan ooit. Ook een nieuwsbrief krijgt geen uitgebreide aandacht meer van lezers. Kies daarom voor één onderwerp per nieuwsbrief, of beter nog een subonderwerp. Dit onderwerp kun je dan helemaal uitdiepen en je nieuwsbrief ontvangers er alles over vertellen.

Tip 3: organiseer een brainstormsessie

Verzamel een veelzijdige groep met mensen voor een brainstormsessie. Denk hierbij niet alleen aan je collega’s van digital en marketing, maar kijk breder naar verkopers, inkopers en mensen van je klantenservice. Stel vragen als: ‘Wat zou de klant interessant vinden?’, ‘Welke vragen komen veel terug bij onze klantenservice?’, ‘Wat zijn relevante trends in de branche?’. De gevarieerde samenstelling zorgt voor de beste nieuwsbrief onderwerpen.

100+ nieuwsbrief onderwerpen

Om het overzichtelijk te houden hebben we alle nieuwsbrief onderwerken opgesplistst in verschillende categorieën. Bepaal zelf welke onderwerpen relevant zijn voor jouw nieuwsbrief.

Bedrijf

  • Deel actualiteiten zoals vakanties, gewijzigde openingstijden of nieuwe winkels
  • Deel de historie van jouw onderneming, producten & diensten
  • Deel handige tools die jij gebruikt in jouw werkzaamheden
  • Deel successen én verbeterpunten waarop je faalde
  • Deel boeken die jou hebben beinvloed bij keuzes, persoonlijk en zakelijk
  • Deel een kijkje in de achtergrond van je organisatie, bijvoorbeeld een rondleiding door het kantoor en magazijn van jouw bedrijf
  • Stel medewerkers en teamleden voor, doe het op een originele manier zodat ze jouw medewerkers ook echt leren kennen
  • Deel vermeldingen van jouw organisatie in de media en deel ze via e-mail
  • Deel mijlpalen of jubilea van je bedrijf en medewerkers in je bedrijf
  • Deel openstaande vacatures van nieuwe medewerkers die je zoekt
  • Deel nieuwe ingevulde posities en stel nieuwe collega’s voor aan klanten
  • Deel vrijwilligersprojecten waaraan je deelneemt of ondersteunt

Social media

  • Deel je (nieuwe) accounts, profielen en pagina’s op social media
  • Deel je meest recente Youtube video in een e-mail
  • Deel de best bekeken posts van de afgelopen X periode
  • Deel je meest populaire foto’s waarin je getagd bent in die maand

Producten en diensten

  • Deel foto’s van klanten die een product gebruiken of dragen
  • Deel succesverhalen (klantcases) waar je het product of dienst hebt gebruikt
  • Reken af met mythes rondom het product of de dienst
  • Deel foto’s en verhalen van collega’s met producten (achter de schermen)
  • Deel plekken waar je de producten of diensten kunt kopen
  • Deel een doe-het-zelf, stappenplan en instructies over het gebruik van een product
  • Deel verbruiksartikelen of accessoires die je kunt kopen samen met producten
  • Deel een sneak-peak van een nieuw product, nieuwe dienst of collectie die eraan komt
  • Deel (tijdelijke) aanbiedingen met verlaagde prijzen
  • Deel veelgestelde vragen over producten of diensten
  • Deel tips voor maximale levensduur of het onderhoud van producten

Kennisdeling

  • Deel een gastblog die je hebt geschreven voor een ander bedrijf of merk
  • Deel een blog die je hebt geschreven op je eigen website of webshop
  • Deel interessante blogposts van andere bedrijven en organisaties
  • Deel een eigen podcast of podcast van andere partij die je aanbeveelt
  • Deel een interview waarin jij of een collega deelnam en kennis deelde

Trends

  • Recente onderzoeken die relevant zijn met je branche, product of dienst
  • Deel trends binnen je branche, product of dienstenaanbod
  • Deel infographics, van jezelf of andere partijen binnen de markt

Feedback

  • Vraag klanten naar hun feedback over jouw organisatie
  • Vraag klanten welke producten of diensten zij missen in het assortiment

Evenementen

  • Organiseer een webinar en nodig (potentiële) klanten uit
  • Organiseer een Q&A om klanten jou te laten leren kennen
  • Organiseer een speciale avond met korting in de winkel, natuurlijk tijdens een moment dat normaal rustig is
  • Blik terug op een evenement dat je organiseerde of bijwoonde
  • Deel kennis die medewerkers hebben opgedaan tijdens het bijwonen van een evenement, beursbezoek, kennissessie of symposium
  • Organiseer een challenge tussen klantenen laat ze winnen
  • Organiseer een personal shopping evenement
  • Deel evenementen die je met je organisatie sponsort of waaraan je deelneemt

Advies

  • Bied (potentiële) klanten een gratis adviesgesprek aan
  • Nodig (potentiële) klanten uit in voor een showroom of winkelbezoek