fbpx

Onboarding

Iedere nieuwe klant biedt een kans om een lange termijn relatie op te bouwen. Zorg daarom dat de klant direct écht kennis maakt met het verhaal achter jouw merk. Met de juiste onboarding maak je echt het verschil in de klantrelatie. Ontdek hoe Nextmessage jou kan helpen met het versturen van écht slimme onboarding communicatie via e-mail, print & SMS.

USE-CASES

Maximaal resultaat uit bestaande klanten.

Nextmessage is hét Customer Data Platform voor webshops, omnichannel & groothandels.

Wat is klant onboarding?

Onboarding met Nextmessage betekent dat je aan écht persoonlijke onboarding doet. Kortom, onboarding communicatie die echt relevant is voor jouw klanten.

Klant onboarding voorbeelden

Hieronder vind je verschillende voorbeelden van klant onboarding die je geautomatiseerd kunt stimuleren via Nextmessage.

  • Jouw klant heeft voor het eerst sloten gekocht. Je stelt de klant voor aan de productspecialist sloten. Zo weet jouw klant de volgende keer bij wie je moet zijn voor een gedegen advies rondom sloten.
  • Jouw klant koopt verf en kwasten. Nextmessage weet daardoor welke klus jij gaat uitvoeren. Zo stuur je de klant eenvoudig handige tips, plus de juiste accessoires om het schilderwerk optimaal uit te voeren.
  • Jouw klant bestelt sinds kort producten voor zijn of haar bouwbedrijf. Je laat de klant kennis maken met jouw bedrijf. Van de juiste collega’s tot e-mails over de collectie en de winkels. Je laat de klant kennis maken met alle facetten van het bedrijf om een relatie op te bouwen.

Bovenstaande voorbeelden zijn slechts een selectie uit de mogelijkheden.