fbpx

Klantbehoud

Je hebt een nieuwe klant, die klant wil je natuurlijk zo lang mogelijk actief houden. Om hiervoor te zorgen moet je relevant blijven. Je wilt blijven opvallen in een continu groeiende stroom van prikkels en andere merken. Met Nextmessage kun je echt relevant zijn én blijven. Ontdek hoe Nextmessage jou kan helpen met het versturen van écht relevante communicatie via e-mail, print & SMS.

USE-CASES

Maximaal resultaat uit bestaande klanten.

Nextmessage is hét Customer Data Platform voor webshops, omnichannel & groothandels.

Wat houdt klantbehoud in?

Klanten langer behouden met Nextmessage betekent dat je ze regelmatig herinnert met écht relevante informatie en aanbiedingen. Kortom, communicatie die echt relevant is voor jouw klanten.

Klantbehoud voorbeelden

Hieronder vind je verschillende voorbeelden van klantbehoud die je geautomatiseerd kunt stimuleren via Nextmessage.

  • Jouw klant bestelt met zijn of haar bouwbedrijf. Op basis van de klantgroep weet Nextmessage de kern. Je personaliseert berichten en het productaanbod op basis van de klantgroep. Op die manier help je de klant vooruit met relevante kennisdeling, nieuwe producten en abonnementen.
  • Jouw klant kocht al meerdere keren hondenvoer. Op hiervan herkent Nextmessage dat jouw klant hondenbezitter is. Zo stuur je eenvoudig alle hondenbezitters continu berichten relevant voor hondenbezitters.
  • Jouw klant kocht feestkleding voor halloween. Een jaar later stuur je de klant opnieuw berichten om halloween kleding te bestellen. Zo blijft de klant aan jou denken en heb je elk jaar nieuwe omzet uit halloween.

Bovenstaande voorbeelden zijn slechts een selectie uit de mogelijkheden.