Met jouw webshop een nieuwsbrief versturen naar klanten en je bestand aan nieuwsbrief inschrijvingen. Dat kan eenvoudig met de email marketing software van Nextmessage. Je koppelt je webshop, importeert je contacten en kunt direct beginnen met nieuwsbrieven versturen.
Verstuur eenvoudig nieuwsbrieven met jouw webshop door gebruik te maken van de nieuwsbrief software van Nextmessage.
Met de email marketing software van Nextmessage kun je eenvoudig nieuwsbrieven versturen. Dankzij de koppeling met je webshop verwerk je in de nieuwsbrieven ook automatisch producten én meet je exact hoeveel omzet de nieuwsbrief voor jouw webshop oplevert.
De eerste stap is het koppelen van je webshop. Daarmee importeer je automatisch klanten, producten en bestellingen. Maak vervolgens een maillijst aan en importeer alle contacten uit je oude email marketing software. Vergeet ook uitschrijvingen niet te importeren, want ook die wil je meenemen. Ontwerp vervolgens in de builder een email en verstuur deze eenvoudig en op de gewenste tijd naar de juiste klanten.
We zien dat donderdag de populairste dag is om een email te versturen. Echter, het verschilt per organisatie op welke dag een email de hoogste open ratio, doorklikratio en omzet oplevert. Experimenteer hiervoor met verschillende dagen en meet de verschillen voor jouw organiatie.
Een traditionele nieuwsbrief heeft als doel om top-of-mind te blijven bij klanten en nieuwsbrief inschrijvers. Het primaire doel is informeren, waarmee je ook al direct wordt verplicht om waardevolle content te delen met lezers. Kijk hierbij ook goed naar het moment én je doelgroep: kies je voor korte content snacks of uitgebreide informatieve artikelen. Combineer een nieuwsbrief ook altijd met wat je wil uitlichten, bijvoorbeeld relevante aanbiedingen of nieuwe producten die extra aandacht behoeven. Je creëert op die manier automatisch een win-win voor lezers en jouw webshop.